Filmy ZSRR

Przeszukaj katalog

Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju ZSRR. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Potop

7,6
Andrzej Kmicic przypadkowo podsłuchuje rozmowę szwedzkich dowódców i dowiaduje się, że kolejnym celem ich ataku jest jasnogórski klasztor i jego skarby.
Krokodyl Gena ma urodziny. Z tej okazji serdeczne życzenia składa mu Czeburaszka i obdarowuje go prezentem. Następnie przyjaciele próbują zbudować ogródek jordanowski i pomagają pionierom zbierać złom.
Kultowa radziecko-rosyjska kreskówka „Wilk i Zając” opowiada o tytułowych zwierzakach, które przeżywają między sobą wiele zabawnych przygód. W każdym odcinku groźny wilk próbuje dopaść sympatycznego zająca, ale jest przy tym strasznie nieporadny.


Film rozpoczyna się w roku 1914 – roku, w którym wybuchła pierwsza wojna światowa – i na przestrzeni kolejnych pięciu lat przedstawia historię walki, dążeń i działań politycznych o utworzenie niepodległego Państwa Polskiego po przeszło 100-letniej niewoli. Stanowi on odtworzenie wydarzeń historycznych opartych na zapisach kronikarskich, wspomnieniach i relacjach.

Solaris

7,0
Solaris – planeta, która materializuje obraz tych, z kim nie jesteśmy w stanie się rozstać w swoich myślach, uczuciach, życzeniach, bez względu na to, jakiego rodzaju są to uczucia: czy to miłość, żal, czy poczucie winy. Solaris nie więzi, ale i nie wypuszcza swoich gości, wciela jedynie w życie to, z czym nigdy nie będzie się w stanie rozstać. W dużej mierze film stanowi połączenie fantastyki z rozmyślaniami o kosmosie, Ziemi, człowieku, sumieniu, życiu, śmierci i odpowiedzialności przed przyszłością.
Film stanowi opowieść o pokoleniu, którego młodość przypadła na okres okrutnych lat wojny i trudnych powojennych czasów stalinowskich represji. Reżyser poświęcił ten obraz matce, która samotnie wychowała dwoje dzieci. W fabule filmu przeplatają się epizody z różnych okresów życia bohatera – od wczesnego dzieciństwa, przez dojrzewanie, aż po dojrzałość. Ze względu na kalejdoskopowy styl opowieści krytycy często określali ten film jako „odłam potłuczonego lustra”.

Stalker

7,3
W małej, rosyjskiej miejscowości, miało kiedyś miejsce lądowanie kosmitów. Kosmici już się wynieśli - po ich lądowaniu powstał obszar, zwany Strefą, obszar, który rządzi się własnymi prawami, każdy może do niego wejść, ale nie każdy zdoła go opuścić. Po Strefie oprowadzają ludzi Stalkerzy. Jeden z nich ma za zadanie wprowadzić do strefy dwóch ludzi - Pisarza i Profesora. Pragną oni dotrzeć do tajemniczego miejsca, istniejącego w samym środku Strefy, gdzie człowiek może spełnić swoje najskrytsze marzenia. Wędrówka jednak może okazać się arcytrudna...
Pancernik Potiomkin jest sztandarowym przykładem filmu propagandowego. Wyreżyserowany przez Sergeia Eisensteina obraz, opowiada historię załogi pancernika Potiomkin, która buntuje się przeciwko przełożonym. Kiedy w trakcie walki, ginie jeden z marynarzy, koledzy poprzysięgają zemstę. Wieść szybko dostaje się na ląd i ludność miast zaczyna popierać walczących marynarzy.

Déjà vu

7,1
Chicago 1925 r. Płatny morderca John Polack – Polak z pochodzenia – udaje się na zlecenie mafii do Odessy, by wykonać wyrok na ukrywającym się tam mafioso-zdrajcy. Po opuszczeniu statku w Odessie Polack zostaje entuzjastycznie powitany przez przedstawicieli różnych radzieckich organizacji jako pierwszy pasażer ze Stanów Zjednoczonych podróżujący linią Chicago-Konstantynopol-Odessa. Niezwykła serdeczność i nadmiernie gorliwa opieka gospodarzy powodują, że Polack choć odnajduje zdrajcę – jest nim Niczyporuk, szef odeskiego podziemia, przemycający szlakiem wiodącym przez Alaskę samogon ukryty w chlebie – nie jest w stanie wykonać na nim wyroku.
Film Elema Klimowa w scenerii Alesja Adamowicza z 1985 roku, jest chyba jednym z najbardziej przerażających filmów o wojnie. Nie tylko wojnie 1941-1945, ale o wojnie jako destrukcyjnej sile, burzącej naturalny porządek. Film oparty jest na faktach i odwołuje się do „Chatyńskiej opowieści” Adamowicza. Autorzy wybrali właśnie to miejsce i te wydarzenia, które stały się symbolem biedy i cierpienia narodu. Bohaterem filmu jest szesnastoletni Flora, który wyruszył do lasu, żeby pomagać partyzanom. Na początku filmu jest niemal dzieckiem. Na końcu, po przerażających doświadczeniach wojennych, staje się dorosłym, a wręcz starym człowiekiem. Wojna zniekształciła jego delikatne, dziecięce rysy i zmieniła je w bruzdy starca. Zmieniona twarz Flory staje się twarzą wojny...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…